Heidenreich øker i butikk og på nett

Heidenreich øker i butikk og på nett

- Vi ser at kundens handelsmønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich.

Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Salgssjef VVS i Heidenreich, Kai Johnsen, som har over 10 års fartstid hos grossisten, forteller at de har iverksatt ulike endringer for å tilpasse seg handlemønsteret til kundene. Salgssjefen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle de 33 butikkene til Heidenreich rundt om i landet.

Endringer i åpningstidene
De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder har sittet i bilene og ventet på at butikken skulle åpne kl. 07.00. I tillegg har man fått flere tilbakemeldinger på at man stenger for tidlig.
- Dette har vi nå tatt tak i og mange av våre butikker åpner nå kl. 06.30.Samtidig fikk vi også tilbakemeldinger på at vi stengte for tidlig. Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i våre butikker på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. På Nyborg har vi nå åpent fra kl. 06.00 - 18.00 mandag til fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser allerede på flere butikker og lokasjoner hvor vi vil utvide åpningstidene.
- Det vi hører fra kundene er at nå kommer de seg raskere ut på jobbene og prosjektene, man unngår den verste køen gjennom byen. Lengre åpningstider på ettermiddagen, gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem, sier Johnsen.

Vakttelefonordning 24/7
Heidenreich har også opprettet en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går ut på at utenom ordinær åpningstid så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.
- Vi får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid. Da kan kunden ringe og avtale med sin butikk for å få ut varene som de trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunder villig til å betale ekstra. Det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.
- Vakttelefonnummeret finner kunden under den enkelte butikk på våre nettsider. Vi vet også at noen kunder ringer direkte til sin kontaktperson i Heidenreich og får hjelp av denne utenom ordinær åpningstid. Dette er en ekstra service som våre kunder setter stor pris på.

Netthandel
Johnsen forteller videre at Heidenreich opplever økt salg på nett. Mange ser store fordeler av bestille varer når de selv ønsker det, og samtidig få det levert på døren.
I mange geografiske områder kan man bestille varer på ettermiddagen, og så få de levert tidlig neste morgen. - Vi opplever vekst i andelen av kunder som går via netthandelsløsningen. Men det som er hyggelig å registrere er at samtidig som netthandelen vokser, øker vi også omsetningen i våre butikker. Butikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn, og vi satser sterkt på utviklingen av dem. Dette gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Vi har gjort en stor satsing på verktøy i flere av våre butikker i løpet av våren, et helt nytt og oppgradert sortiment. Dette har vært et sterkt ønske hos våre kunder, sier Johnsen.

Flott innsats
Han fremhever sine kollegaer, og er stolt av de som gjør en kjempejobb i butikkene hver eneste dag.
- Vi ser at kundeundersøkelser viser at våre kunder også er svært fornøyd, sier Kai Johnsen avslutningsvis.

SINTEF-dokumentasjon inn i NRF Databasen

23. august 2019

SINTEF-dokumentasjon inn i NRF Databasen

Viktig samarbeidsavtale undertegnet

Norske Rørgrossisters Forening eier NRF-databasen, som er en norsk bransjedatabase med vareinformasjon for VVS-produkter. Databasen brukes av grossister, forhandlere og utførende firmaer i bransjen. NRF og SINTEF samarbeider nå om overføring av SINTEF Teknisk Godkjenning, SINTEF Produktsertifikat, europeisk CPR-sertifikat og Europeisk Teknisk Bedømmelse til NRF databasen.

Ahlsell åpner «kjøpesenter» for Bærumsproffen

29. april 2019

Ahlsell åpner «kjøpesenter» for Bærumsproffen

7. mai legger Ahlsell ned sin eksisterende avdeling i Bærum, og åpner dørene til en dobbelt så stor fullsortimentsbutikk i nabobygget.

Innenfor dørene til nye Ahlsell på Rud i Bærum møter kundene 1800m2 fullspekket med installasjonsmateriell, verktøy, arbeidsklær, verneutstyr, med mer. Ved å tilby et bredt produktsortiment for både rørleggeren, elektrikeren og byggmesteren, gjør Ahlsell det enklere å være fagmann.

Ahlsell innfører småordretillegg for økt effektivitet og lavere utslipp

15. mars 2019

Ahlsell innfører småordretillegg for økt effektivitet og lavere utslipp

1. april innfører Ahlsell Norge et frakttillegg på alle ordre under 1000 kroner. Målet er at så få som mulig skal belastes dette.

Når Ahlsell endrer sine leveringsbetingelser fra 1. april, er det først og fremst for å stimulere til økt effektivitet og redusert utslipp og avfall. Ved å legge på en småordretillegg på 250 kroner på alle ordre under tusenlappen, håper grossisten at flere blir flinkere til å samle bestillingene til færre men større leveranser. 

Godt fremgangsrikt nytt år

29. desember 2018

Godt fremgangsrikt nytt år

Nyttårshilsen fra Norske Rørgrossisters Forening

NRF Databasen er stadig mer brukt og er et sentralt verktøy for hele bransjen. Mange store aktører er koblet direkte til NRF Databasen, som er mer innholdsrik enn noensinne.
I 2019 satser vi for fullt på ETIM.
Vi takker for et strålende samarbeid med hele bransjen gjennom 2018 og ser frem mot 2019 med store forventninger.

Med nyttårshilsen fra

Terje Røising
Daglig leder
Norske Rørgrossisters Forening

– Tror på samarbeid og gode allianser

25. november 2018

– Tror på samarbeid og gode allianser

Marianne Wætnes Røiseland ny adm. dir. hos Rørentreprenørene Norge:

I VVSForums velkomestintervju med RørNorges nye adm. dir. Marianne Røiseland trekkes Norske Rørgrossisters Forening frem i positive ordelag: – NRF under ledelse av adm. dir. Terje Røising er en fremoverlent organisasjon som bidrar både med kompetanse, sporbarhet, de viktige NRF-nummerne og fornuftig digitalisering. Grossistene Heidenreich, Onninen, Ahlsell og Brødrene Dahl sørger for svært bra logistikk av rørdeler og utstyr til hele landet. Dette er noe vi setter pris på, forteller Røiseland.

Heidenreich sølvpartner i Ingeborg-nettverket

4. november 2018

Heidenreich sølvpartner i Ingeborg-nettverket

Løfter kvinnelige rollemodeller opp og frem

Eli Heyerdahl Eide, leder i Ingeborg-nettverket er svært glad for at den tradisjonsrike grossisten Heidenreich blir sølvpartner av Ingeborg-nettverket. - Det er som Heidenreich påpeker veldig viktig for bransjen å beholde alle de kvinnene vi har klart å rekruttere, i tillegg til å øke rekrutteringen. - Vi er veldig glad for det fokuset Heidenreich har vist på å gjøre noe med kjønnsbalansen i egen bedrift, blant annet ute på sine hentelager over hele landet. Vi i Ingeborg-nettverket gleder oss til å samarbeide med Heidenreich for økt mangfold i rørbransjen, forteller Eli Heyerdahl Eide.

RSS
12345678910Sist

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«november 2019»
mationtofr
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as