Heidenreich øker i butikk og på nett

Heidenreich øker i butikk og på nett

- Vi ser at kundens handelsmønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich.

Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Salgssjef VVS i Heidenreich, Kai Johnsen, som har over 10 års fartstid hos grossisten, forteller at de har iverksatt ulike endringer for å tilpasse seg handlemønsteret til kundene. Salgssjefen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle de 33 butikkene til Heidenreich rundt om i landet.

Endringer i åpningstidene
De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder har sittet i bilene og ventet på at butikken skulle åpne kl. 07.00. I tillegg har man fått flere tilbakemeldinger på at man stenger for tidlig.
- Dette har vi nå tatt tak i og mange av våre butikker åpner nå kl. 06.30.Samtidig fikk vi også tilbakemeldinger på at vi stengte for tidlig. Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i våre butikker på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. På Nyborg har vi nå åpent fra kl. 06.00 - 18.00 mandag til fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser allerede på flere butikker og lokasjoner hvor vi vil utvide åpningstidene.
- Det vi hører fra kundene er at nå kommer de seg raskere ut på jobbene og prosjektene, man unngår den verste køen gjennom byen. Lengre åpningstider på ettermiddagen, gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem, sier Johnsen.

Vakttelefonordning 24/7
Heidenreich har også opprettet en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går ut på at utenom ordinær åpningstid så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.
- Vi får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid. Da kan kunden ringe og avtale med sin butikk for å få ut varene som de trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunder villig til å betale ekstra. Det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.
- Vakttelefonnummeret finner kunden under den enkelte butikk på våre nettsider. Vi vet også at noen kunder ringer direkte til sin kontaktperson i Heidenreich og får hjelp av denne utenom ordinær åpningstid. Dette er en ekstra service som våre kunder setter stor pris på.

Netthandel
Johnsen forteller videre at Heidenreich opplever økt salg på nett. Mange ser store fordeler av bestille varer når de selv ønsker det, og samtidig få det levert på døren.
I mange geografiske områder kan man bestille varer på ettermiddagen, og så få de levert tidlig neste morgen. - Vi opplever vekst i andelen av kunder som går via netthandelsløsningen. Men det som er hyggelig å registrere er at samtidig som netthandelen vokser, øker vi også omsetningen i våre butikker. Butikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn, og vi satser sterkt på utviklingen av dem. Dette gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Vi har gjort en stor satsing på verktøy i flere av våre butikker i løpet av våren, et helt nytt og oppgradert sortiment. Dette har vært et sterkt ønske hos våre kunder, sier Johnsen.

Flott innsats
Han fremhever sine kollegaer, og er stolt av de som gjør en kjempejobb i butikkene hver eneste dag.
- Vi ser at kundeundersøkelser viser at våre kunder også er svært fornøyd, sier Kai Johnsen avslutningsvis.

Produktnytt fra VA/VVS-bransjens leverandører

28. mars 2017

Her kan du presentere din bedrifts produktnyheter og løsninger overfor hele VA/VVS-bransjen. Dette er en gratis, ekstra tjeneste fra NRF til leverandørene som er registrert i NRF Databasen.

Dette er et naturlig tillegg til NRF Databasen for å få bredere fokus på innovasjon og produktutvikling hos leverandører som er representert i bransjens egen varedatabase.

 

Alt på ett sted i Stavanger

6. mai 2017

Alt på ett sted i Stavanger

BD åpner nytt servicesenter

Brødrene Dahl (BD) har etablert et nytt Servicesenter på Åsen i Stavanger. Målet med etableringen er å tilby eksisterende og nye kunder det beste produktsortimentet, og den beste servicen i bransjen. Med over 8.000 artikler tilbys kundene et senter som skal inneholde alle nødvendige produkter våre kunder bruker i sitt arbeid. Det er lagt vekt på god oversikt for kundene, og at det skal være raskt og enkelt å finne frem til varene, melder grossisten.

Brødrene Dahl - helt i 100

3. april 2017

Brødrene Dahl - helt i 100

- Pålitelighet, tilgjengelighet og kompetanse går aldri av moten

- Helt siden starten for 100 år siden har vår viktigste jobb vært å gjøre hverdagen enklere for dem som monterer vann og avløp rundt i private hjem og næringsbygg over hele landet. Rørleggeren skal slippe å bekymre seg for tilgang til små og store deler, og konsentrere seg om å gjøre jobben effektivt der ute, forteller Roger Lunde, Administrerende direktør i Brødrene Dahl. Etter hvert har antall satsingsområder økt. Nå ser BD frem mot 100 nye år.

Jack Andresen ny sjef i Onninen

22. mars 2017

Jack Andresen ny sjef i Onninen

- Står foran spennende utviklingsmuligheter

Jack Andresen har blitt ansatt som ny direktør for Onninen/B2B i Kesko BTT Norge. Andresen har jobbet i Onninen siden 1994, sist som leder for Onninen Supply Chain og Multi Channel. Han har erfaring fra både kunde og leverandørsiden i bransjen og har hatt flere ulike lederroller i Onninen. Andresen ser veldig frem til å lede Onninen og B2B-aktivitetene i Kesko BTT Norge. - Jeg skal bidra til å bygge videre på den sterke posisjonen Onninen allerede har, både innen elektro, VVS og Industri, sier Andresen.

Kraftig oppdatering gjennomført

24. januar 2017

Kraftig oppdatering gjennomført

NRF Databasen med automatisk dokumentasjonsløsning

NRFs Prosjekt og dokumentasjonsverktøy er en helt ny funksjon i den nye versjonen av NRF Databasen. Den automatiske dokumentasjonsløsningen er klar til bruk for de mer enn 10.000 unike brukerne av bransjens egen varedatabase.- All prosjektinformasjon som legges inn i NRF Databasen er også tilgjengelig i mobilappen. Brukeren kan også registrere og endre prosjektinformasjon på mobilen, ta bilder av installasjonen og knytte disse til riktig prosjekt, forteller administrerende direktør Terje Røising.

Ønskes hjertelig velkommen av NRF

19. desember 2016

Ønskes hjertelig velkommen av NRF

- Flott at NOBB gir fri tilgang til all vareinformasjon

- At Norsk Byggtjeneste nå åpner opp for fri tilgang til all vareinformasjon i NOBB-basen, er en naturlig utvikling og et viktig skritt for å få fortgang i prosessen med å digitalisere hele byggsektoren, sier administrerende direktør i Terje Røising i Norske Rørgrossisters Forening. - NRF har i de siste årene investert mye for å tilrettelegge for digitalisering av byggebransjen generelt og VA/VVS spesielt. Det er derfor positivt at Norsk Byggtjeneste nå velger å følge NRF Databasen som jo alltid har vært åpen og fritt tilgjengelig. 

RSS
Først567891011121314Sist

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«november 2019»
mationtofr
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as