Heidenreich øker i butikk og på nett

Heidenreich øker i butikk og på nett

- Vi ser at kundens handelsmønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich.

Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Salgssjef VVS i Heidenreich, Kai Johnsen, som har over 10 års fartstid hos grossisten, forteller at de har iverksatt ulike endringer for å tilpasse seg handlemønsteret til kundene. Salgssjefen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle de 33 butikkene til Heidenreich rundt om i landet.

Endringer i åpningstidene
De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder har sittet i bilene og ventet på at butikken skulle åpne kl. 07.00. I tillegg har man fått flere tilbakemeldinger på at man stenger for tidlig.
- Dette har vi nå tatt tak i og mange av våre butikker åpner nå kl. 06.30.Samtidig fikk vi også tilbakemeldinger på at vi stengte for tidlig. Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i våre butikker på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. På Nyborg har vi nå åpent fra kl. 06.00 - 18.00 mandag til fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser allerede på flere butikker og lokasjoner hvor vi vil utvide åpningstidene.
- Det vi hører fra kundene er at nå kommer de seg raskere ut på jobbene og prosjektene, man unngår den verste køen gjennom byen. Lengre åpningstider på ettermiddagen, gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem, sier Johnsen.

Vakttelefonordning 24/7
Heidenreich har også opprettet en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går ut på at utenom ordinær åpningstid så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.
- Vi får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid. Da kan kunden ringe og avtale med sin butikk for å få ut varene som de trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunder villig til å betale ekstra. Det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.
- Vakttelefonnummeret finner kunden under den enkelte butikk på våre nettsider. Vi vet også at noen kunder ringer direkte til sin kontaktperson i Heidenreich og får hjelp av denne utenom ordinær åpningstid. Dette er en ekstra service som våre kunder setter stor pris på.

Netthandel
Johnsen forteller videre at Heidenreich opplever økt salg på nett. Mange ser store fordeler av bestille varer når de selv ønsker det, og samtidig få det levert på døren.
I mange geografiske områder kan man bestille varer på ettermiddagen, og så få de levert tidlig neste morgen. - Vi opplever vekst i andelen av kunder som går via netthandelsløsningen. Men det som er hyggelig å registrere er at samtidig som netthandelen vokser, øker vi også omsetningen i våre butikker. Butikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn, og vi satser sterkt på utviklingen av dem. Dette gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Vi har gjort en stor satsing på verktøy i flere av våre butikker i løpet av våren, et helt nytt og oppgradert sortiment. Dette har vært et sterkt ønske hos våre kunder, sier Johnsen.

Flott innsats
Han fremhever sine kollegaer, og er stolt av de som gjør en kjempejobb i butikkene hver eneste dag.
- Vi ser at kundeundersøkelser viser at våre kunder også er svært fornøyd, sier Kai Johnsen avslutningsvis.

BD om fremtidens VVS-bransje

19. desember 2016

BD om fremtidens VVS-bransje

- Kompetanse og fagkunnskap viktigste fortrinn

- Bransjen må forenkle prissettingen spesielt innen de mest konkurranseutsatte produktkategoriene. Samtidig må VVS-bransjen bli flinkere til å markedsføre seg mot sluttbruker. Det mener Brødrene Dahls administrerende direktør, Roger Lunde og marketing- og kommunikasjonsdirektør, Herman Larssen. I tillegg er begge de to BD-toppene opptatt av at bransjen får frem de to viktigste fortrinnene som finnes – nemlig kompetanse og fagkunnskap.

NRF bekrefter lederposisjonen

17. desember 2016

NRF bekrefter lederposisjonen

Millioninvestering i brukervennlighet og nytteverdi

NRF Databasen befester sin lederposisjon som leverandør av vareinformasjon og dokumentasjon til bransjens aktører. Den nye versjonen som ble lansert 5. desember er betydelig forbedret og gir en effektiv brukeropplevelse med høy nytteverdi.

 - Alt av funksjoner skjer hurtigere, designet er svært brukervennlig og oversikten er god. Etter vel en ukes drift kan vi med stor glede slå fast at vi har nådd målet om å gi leverandørene, brukerne og grossistene en topp moderne varedatabase som sørger for både vareinformasjon og dokumentasjon til bransjens mange viktige aktører.

Nå oppdateres NRF Databasen

1. desember 2016

Nå oppdateres NRF Databasen

Ny versjon kommer neste uke

En ny videreutviklet versjon av NRF Databasen lanseres neste uke. Det er brukt mye ressurser for å gjøre denne enda mer brukervennlig og moderne. - All funksjonalitet og alle brukermenyer er som før, men brukergrensesnittet, altså skjermbildene, har et noe annerledes design. Vi har blant annet gått helt bort fra pop-up vinduer, slik at brukerne i større grad skal benytte tilbakeknapper ved navigering, forteller administrerende direktør Terje Røising i Norske Rørgrossisters Forening.

Se NRF-presentasjon på YouTube

1. desember 2016

Se NRF-presentasjon på YouTube

Abonner på våre informasjonsvideoer

NRF har opprettet sin egen YouTube-kanal, og første presentasjonsvideo ligger klar til visning. Etterhvert vil mer nytteinformasjon og brukertips for NRF Databasen legges ut, så abonner gjerne på vår kanal. 

https://www.youtube.com/watch?v=5ekq1PZPzXk

Kjempefornøyd med VVS Dagene

29. oktober 2016

Kjempefornøyd med VVS Dagene

God mottakelse for VVS Databasen og App

 - Vi er kjempefornøyd, det har vært godt med besøk på standen gjennom alle tre dagene. Årets utgave av VVS Dagene ble langt bedre enn 2014-utgaven. Det har vært jevnt kjør hele tiden, og vi hadde knapt et øyeblikk uten besøkende, forteller administrerende direktør Terje Røising i NRF. Norske Rørgrossisters Forening (NRF) stilte på VVS Dagene med tydelig oppgraderte løsninger til glede for både leverandører, rørleggere og grossister. NRF Databasen og App ble testet og utprøvd av mange svært interesserte besøkende på standen.

 

NRF stiller sterkt på VVS-Dagene 2016

6. oktober 2016

NRF stiller sterkt på VVS-Dagene 2016

Velkommen til vår stand D 06-30

NRF er utstiller på VVS Dagene 2016. Du finner oss på stand D 06-30. Her presenterer vi NRF Databasens nye løsning for automatisert innsamling av dokumentasjon per jobb/prosjekt. Vel møtt for en praktisk demonstrasjon med høy nytteverdi. På standen til NRF står naturlig nok NRF Databasen i fokus. Den kommer i ny drakt med mange nye funksjoner. Dette er nå et enda bedre verktøy for rørleggerbedriftene, spesielt fagfolkene ute i felt vil oppleve høyere brukervennlighet og nye muligheter for dokumentering av jobben.

RSS
Først6789101112131415

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«desember 2019»
mationtofr
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as