Heidenreich øker i butikk og på nett

Heidenreich øker i butikk og på nett

- Vi ser at kundens handelsmønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich.

Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Salgssjef VVS i Heidenreich, Kai Johnsen, som har over 10 års fartstid hos grossisten, forteller at de har iverksatt ulike endringer for å tilpasse seg handlemønsteret til kundene. Salgssjefen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle de 33 butikkene til Heidenreich rundt om i landet.

Endringer i åpningstidene
De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder har sittet i bilene og ventet på at butikken skulle åpne kl. 07.00. I tillegg har man fått flere tilbakemeldinger på at man stenger for tidlig.
- Dette har vi nå tatt tak i og mange av våre butikker åpner nå kl. 06.30.Samtidig fikk vi også tilbakemeldinger på at vi stengte for tidlig. Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i våre butikker på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. På Nyborg har vi nå åpent fra kl. 06.00 - 18.00 mandag til fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser allerede på flere butikker og lokasjoner hvor vi vil utvide åpningstidene.
- Det vi hører fra kundene er at nå kommer de seg raskere ut på jobbene og prosjektene, man unngår den verste køen gjennom byen. Lengre åpningstider på ettermiddagen, gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem, sier Johnsen.

Vakttelefonordning 24/7
Heidenreich har også opprettet en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går ut på at utenom ordinær åpningstid så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.
- Vi får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid. Da kan kunden ringe og avtale med sin butikk for å få ut varene som de trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunder villig til å betale ekstra. Det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.
- Vakttelefonnummeret finner kunden under den enkelte butikk på våre nettsider. Vi vet også at noen kunder ringer direkte til sin kontaktperson i Heidenreich og får hjelp av denne utenom ordinær åpningstid. Dette er en ekstra service som våre kunder setter stor pris på.

Netthandel
Johnsen forteller videre at Heidenreich opplever økt salg på nett. Mange ser store fordeler av bestille varer når de selv ønsker det, og samtidig få det levert på døren.
I mange geografiske områder kan man bestille varer på ettermiddagen, og så få de levert tidlig neste morgen. - Vi opplever vekst i andelen av kunder som går via netthandelsløsningen. Men det som er hyggelig å registrere er at samtidig som netthandelen vokser, øker vi også omsetningen i våre butikker. Butikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn, og vi satser sterkt på utviklingen av dem. Dette gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Vi har gjort en stor satsing på verktøy i flere av våre butikker i løpet av våren, et helt nytt og oppgradert sortiment. Dette har vært et sterkt ønske hos våre kunder, sier Johnsen.

Flott innsats
Han fremhever sine kollegaer, og er stolt av de som gjør en kjempejobb i butikkene hver eneste dag.
- Vi ser at kundeundersøkelser viser at våre kunder også er svært fornøyd, sier Kai Johnsen avslutningsvis.

Comfort-sjefen slutter

18. august 2016

Comfort-sjefen slutter

– Vi er svært fornøyd med å få Inger tilbake.

Tre år etter at Inger Nerdrum gikk fra Heidenreich til Comfort, vender kjededirektøren tilbake til VVS-grossisten.


NRF får ros av rørbransjen

5. august 2016

NRF får ros av rørbransjen

Daglig leder Terje Røising takker brukerne

Daglig leder Terje Røising i Norske Rørgrossisters Forening var usikker på hva rørbransjen mente om foreningen. Nå er han trygg. Norske Rørgrossisters Forening (NRF) har de siste årene investert tungt i NRF Databasen. Både innholdsmessig og i forhold til brukervennlighet har databasen blitt kraftig oppjustert. Nå tilfredsstiller den både dagens og langt på vei også fremtidige krav.

Kvalitet tiltrekker nye abonnenter

1. juli 2016

Kvalitet tiltrekker nye abonnenter

NRF fortsetter økningen

Daglig leder Terje Røising ønsker VVS-kjedene velkommen som abonnent på tilrettelagt og strukturert produktinformasjon direkte fra VA/VVS bransjens egen kilde – NRF Databasen. - Vi er nå på toppnivå i Europa med hensyn til kvalitetssikret innhold og vi har en fremtidsrettet database som takler enhver form for elektronisk utveksling på alle plattformer, melder VVS Forum.

VA og VVS bransjen kartlegges

29. juni 2016

VA og VVS bransjen kartlegges

Legger grunnlaget for fremtidig lønnsomhet

Verdikjeden til VA og VVS-bransjens har utviklet seg svært forskjellig med med en sterk konsolidering  i deler av bransjen. Rørgrossistene har i dag fire medlemmer, produsentforeningen 33, mens det er et stort utbud med rørleggere av ulik størrelse og markedsorientering. Nå skal bransjen kartlegges.

Velkommen til VA/VVS møteplass 2016

21. juni 2016

Velkommen til VA/VVS møteplass 2016

Påmeldingen for inviterte er åpnet

Etter de positive tilbakemeldingene fra fjorårets VA/VVS møteplass føler arrangørene seg sikre på at også årets arrangement kommer til å bli godt mottatt. Bildet viser trekløveret i arrangørstaben. Fra venstre, Bjarne Haugland (VVP), Tor Backe (RørNorge) og Terje Røising (NRF). Programmet er klart for VA/VVS-møteplass 21. - 22. september 2016. Dette er den årlig toppledersamlingen i verdikjeden - for inviterte medlemmer fra VA og VVS produsentene VVP, Norske Rørgrossisters Forening - NRF og Rørentreprenørene Norge.

Stor tillit til NRF

13. juni 2016

Stor tillit til NRF

Klar melding fra VVS / VA-bransjen til Norske Rørgrossisters Forening

Med grunn til å smile: Daglig leder Terje Røising i Norske Rørgrossisters Forening har spurt VVS-bransjen om hva de syns om NRF Databasen og NRF. 
Svarene han fikk var udelt positive og presenteres i utgave 6 av Rørfag. 

- NRF har de siste årene investert tungt i NRF Databasen. Både innholdsmessig og i forhold til brukervennlighet har databasen blitt kraftig oppjustert. Nå tilfredsstiller den både dagens og langt på vei også fremtidige krav, melder Rørfag.

RSS
Først6789101112131415

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«desember 2019»
mationtofr
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as