Heidenreich øker i butikk og på nett

Heidenreich øker i butikk og på nett

- Vi ser at kundens handelsmønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich.

Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Salgssjef VVS i Heidenreich, Kai Johnsen, som har over 10 års fartstid hos grossisten, forteller at de har iverksatt ulike endringer for å tilpasse seg handlemønsteret til kundene. Salgssjefen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle de 33 butikkene til Heidenreich rundt om i landet.

Endringer i åpningstidene
De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder har sittet i bilene og ventet på at butikken skulle åpne kl. 07.00. I tillegg har man fått flere tilbakemeldinger på at man stenger for tidlig.
- Dette har vi nå tatt tak i og mange av våre butikker åpner nå kl. 06.30.Samtidig fikk vi også tilbakemeldinger på at vi stengte for tidlig. Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i våre butikker på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. På Nyborg har vi nå åpent fra kl. 06.00 - 18.00 mandag til fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser allerede på flere butikker og lokasjoner hvor vi vil utvide åpningstidene.
- Det vi hører fra kundene er at nå kommer de seg raskere ut på jobbene og prosjektene, man unngår den verste køen gjennom byen. Lengre åpningstider på ettermiddagen, gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem, sier Johnsen.

Vakttelefonordning 24/7
Heidenreich har også opprettet en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går ut på at utenom ordinær åpningstid så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.
- Vi får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid. Da kan kunden ringe og avtale med sin butikk for å få ut varene som de trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunder villig til å betale ekstra. Det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.
- Vakttelefonnummeret finner kunden under den enkelte butikk på våre nettsider. Vi vet også at noen kunder ringer direkte til sin kontaktperson i Heidenreich og får hjelp av denne utenom ordinær åpningstid. Dette er en ekstra service som våre kunder setter stor pris på.

Netthandel
Johnsen forteller videre at Heidenreich opplever økt salg på nett. Mange ser store fordeler av bestille varer når de selv ønsker det, og samtidig få det levert på døren.
I mange geografiske områder kan man bestille varer på ettermiddagen, og så få de levert tidlig neste morgen. - Vi opplever vekst i andelen av kunder som går via netthandelsløsningen. Men det som er hyggelig å registrere er at samtidig som netthandelen vokser, øker vi også omsetningen i våre butikker. Butikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn, og vi satser sterkt på utviklingen av dem. Dette gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Vi har gjort en stor satsing på verktøy i flere av våre butikker i løpet av våren, et helt nytt og oppgradert sortiment. Dette har vært et sterkt ønske hos våre kunder, sier Johnsen.

Flott innsats
Han fremhever sine kollegaer, og er stolt av de som gjør en kjempejobb i butikkene hver eneste dag.
- Vi ser at kundeundersøkelser viser at våre kunder også er svært fornøyd, sier Kai Johnsen avslutningsvis.

Kesko overtar som eier av Onninen

3. juni 2016

Kesko overtar som eier av Onninen

- Vi vil utvikle vårt tilbud til fordel for både våre kunder og partnere

Kesko, som i Norge eier Byggmakker, har overtatt eierskapet til Onninen. Nå som overtagelsen av Onninen er fullført, vil vi sammen utvikle vårt tilbud til fordel for både våre kunder og partnere, opplyser Endre Espeseth Administrerende Direktør Onninen AS.

På bildet: Administrerende direktør i Byggmakker, Knut Strand Jacobsen (t.v) og den norske sjefen for Onninen, Endre Espeseth.

Mange vinnere hos NRF

25. april 2016

Mange vinnere hos NRF

Nå er premiene delt ut!

Etter at mer enn 400 bransjefolk hadde sagt sin mening var det tur for Norske Rørgrossisters Forening å foreta trekning av vinnere av 3 Ipads og 10 NRF  krus. Spørreundersøkelsen har rullet og gått et par måneder, forleden ble den høytidelige trekning foretatt hos NRF.

Kraftig vekst for NRF Databasen

30. mars 2016

Kraftig vekst for NRF Databasen

God uttelling på investeringene

Daglig leder Terje Røising i Norske Rørgrossisters Forening gleder seg over en kraftig vekst både når det gjelder innhold og antall aktive brukere. - Det er hyggelig å se konkrete resultater av den jobben som gjøres. Leverandørene har stått på og oppdatert og utvidet mye av informasjonen som ligger i produktdatabasen, understreker Røising.

Klar for ETIM møte

4. mars 2016

Klar for ETIM møte

Nasjonalt strategimøte

NRF ønsker å engasjere handelssiden i vår bransje til en bred debatt rundt ETIM for VA/VVS i Norge. Det er viktig å diskutere fordeler og ulemper, og for å få en riktig debatt må vi ha kunnskap. Derfor har vi samlet de fremste ekspertene på ETIM i verden for å gi oss denne kunnskapen

Dette er NRF Databasen

3. mars 2016

Dette er NRF Databasen

Kvalitet gjennom 50 år

 ”…vi anser NRF som vårt viktigste støtteverktøy hva angår identifisering av VVS produkter nyttet av kjedens rørleggere.”  NRFs webportal og App er de originale løsningene for VVS/VA og oppdateres daglig for å gi de mange tusen profesjonelle brukerne i vår bransje, og en rekke tilgrensende fagområder et solid og tilgjengelig verktøy som styrker dokumentasjonen, forenkler arbeidsdagen og garanterer vareflyten.

NRF revitalisert

27. august 2015

NRF revitalisert

- Best på produktinformasjon og dokumentasjon

- Vi mener det er viktig at bransjen bruker en enhetlig, ikke-kommersiell varedatabase som gir dem all den informasjon de trenger, sier daglig leder i NRF, Terje Røising.

RSS
Først6789101112131415

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«desember 2019»
mationtofr
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as