- BD har ingen avtaler om leveranser til Megaflis eller andre nettbutikker

- BD har ingen avtaler om leveranser til Megaflis eller andre nettbutikker

Brødrene Dahl AS har sendt en klage til nettavisen E24 ved sjefsredaktør Per Valebrokk. Bakgrunnen er gårsdagens artikkel i E24 «Slår alarm om kraftig nettpress: Varsler dyrere rørleggere». Der blir grossisten fremstilt som at de blir søkkrik på å selge til nettaktørene fremfor rørleggere.

Dette er helt feil og avvises på det sterkeste, skriver BD i en pressemelding mandag.

E-24 beklager
- BD har aldri hatt og har ikke avtaler om leveranser til Megaflis eller andre direkteselgende nettbutikker. Dog er det andre grossister som selger til Megaflis og nettaktører, sier adm.direktør Roger Lunde. Artikkelen med faktafeil er nå dementert, og beklaget av E24.
- Brødrene Dahl AS har valgt en klar salgskanalstrategi gjennom rørleggeren. Vi har sterk tro på at det å kombinere gode merkevarer og dyktige håndverkere er den riktige løsningen på lang sikt, sier Lunde. 

Digitalisering
Lunde mener artikkelen trekker frem dagsaktuelle problemstillinger for bransjen. Netthandel og den digitale konkurransen har kommet for å bli. Vi må lære oss å leve med dette.

Tar utfordringen
- Vi tror på en salgskombinasjon med gode tilbud på kvalitetsprodukter og proffe håndverkere som gir garanti. Det å ta ansvar for rør- og baderomsmonteringen av VVS-utstyr er en riktig langsiktig strategi, sier Lunde.
- Selvfølgelig må vår bransje også konkurrere på pris. Her må produsenter, grossister og rørleggere jobbe sammen for å få frem gode og konkurransedyktige priser og tilbud til sluttkundene.

Digital hverdag
- BD har 28.000 artikler på lager. Vi har sjekket, og ser at av disse er færre enn 500 lik sortimentet som Megaflis har på sine nettsider. Vår rørbransje har allerede begynt å ta opp kampen mot nettaktører og Megaflis. Denne digitale hverdagen er her allerede, og vår bransje må ta utfordringen. 

Proffe håndverkere
- Jeg er helt overbevist om at proffe og effektive håndverkere, med gode og konkurransedyktige tilbud og merkevarer, vil være konkurransedyktige mot billigere produkter og dårligere kvalitet, sier Lunde i pressemeldingen.

- Som alle andre bransjer er også vår rørbransje utfordret av den digitale hverdagen. Dette blir ikke lett, men det er mange rørleggere som har begynt å ta opp kampen. Dette arbeidet er viktig, og vi gleder oss til å jobbe sammen med produsenter og alle våre VVS-kunder for å få til dette avslutter Lunde.


I beklagelsen fra E24 kan vi lese følgende: I en tidligere utgave av artikkelen publisert lørdag 11. mars stod det at Brødrene Dahl solgte produkter til både rene netthandelaktører og rørleggere. Dette er feil, og gjelder mange andre grossister, men ikke Brødrene Dahl som kun selger til håndverkere. E24 beklager dette. 

NRF kvalitetssikrer verdikjeden

8. april 2015

NRF kvalitetssikrer verdikjeden

- Viktigste støtteverktøy for identifisering av VVS/VA produkter

NRF-appen er linket til NRFs egen unike produktbase og er en viktig medspiller som skal sørge maksimal brukervennlighet og uttelling for brukere på alle nivåer. Bransjefolk innen VVS/VA brukt den velrenommerte og daglig oppdaterte produktdatabasen i flere tiår og betegner den som sitt viktigste støtteverktøy for identifisering av VVS produkter.

RSS
Først6789101112131415

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«november 2019»
mationtofr
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as