Heidenreich øker i butikk og på nett

Heidenreich øker i butikk og på nett

- Vi ser at kundens handelsmønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich.

Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Salgssjef VVS i Heidenreich, Kai Johnsen, som har over 10 års fartstid hos grossisten, forteller at de har iverksatt ulike endringer for å tilpasse seg handlemønsteret til kundene. Salgssjefen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle de 33 butikkene til Heidenreich rundt om i landet.

Endringer i åpningstidene
De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder har sittet i bilene og ventet på at butikken skulle åpne kl. 07.00. I tillegg har man fått flere tilbakemeldinger på at man stenger for tidlig.
- Dette har vi nå tatt tak i og mange av våre butikker åpner nå kl. 06.30.Samtidig fikk vi også tilbakemeldinger på at vi stengte for tidlig. Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i våre butikker på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. På Nyborg har vi nå åpent fra kl. 06.00 - 18.00 mandag til fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser allerede på flere butikker og lokasjoner hvor vi vil utvide åpningstidene.
- Det vi hører fra kundene er at nå kommer de seg raskere ut på jobbene og prosjektene, man unngår den verste køen gjennom byen. Lengre åpningstider på ettermiddagen, gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem, sier Johnsen.

Vakttelefonordning 24/7
Heidenreich har også opprettet en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går ut på at utenom ordinær åpningstid så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.
- Vi får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid. Da kan kunden ringe og avtale med sin butikk for å få ut varene som de trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunder villig til å betale ekstra. Det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.
- Vakttelefonnummeret finner kunden under den enkelte butikk på våre nettsider. Vi vet også at noen kunder ringer direkte til sin kontaktperson i Heidenreich og får hjelp av denne utenom ordinær åpningstid. Dette er en ekstra service som våre kunder setter stor pris på.

Netthandel
Johnsen forteller videre at Heidenreich opplever økt salg på nett. Mange ser store fordeler av bestille varer når de selv ønsker det, og samtidig få det levert på døren.
I mange geografiske områder kan man bestille varer på ettermiddagen, og så få de levert tidlig neste morgen. - Vi opplever vekst i andelen av kunder som går via netthandelsløsningen. Men det som er hyggelig å registrere er at samtidig som netthandelen vokser, øker vi også omsetningen i våre butikker. Butikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn, og vi satser sterkt på utviklingen av dem. Dette gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Vi har gjort en stor satsing på verktøy i flere av våre butikker i løpet av våren, et helt nytt og oppgradert sortiment. Dette har vært et sterkt ønske hos våre kunder, sier Johnsen.

Flott innsats
Han fremhever sine kollegaer, og er stolt av de som gjør en kjempejobb i butikkene hver eneste dag.
- Vi ser at kundeundersøkelser viser at våre kunder også er svært fornøyd, sier Kai Johnsen avslutningsvis.

Styrker posisjonen som totalleverandør

28. august 2018

Styrker posisjonen som totalleverandør

Ahlsell kjøper forhandler innen verktøy, arbeidstøy og verneutstyr

- Når vi kjøper en aktør som Bygg & Industrisalg, er det først og fremst for å gi kundene i regionen flere spesialister å rådføre seg med, forteller Rune Flengsrud som er administrerende direktør i Ahlsell Norge. Med Sandnesbedriften på laget, vil Ahlsell styrke sin eksisterende posisjon som totalleverandør til bedriftsmarkedet

NRF inn i nye praktiske lokaler

13. august 2018

NRF inn i nye praktiske lokaler

Ønsker fagfolk velkommen

Norske Rørgrossisters Forening (NRF) har flyttet fra Fyrstikktorget og inn i tidsriktige og praktiske lokaler i Tevlingveien 23, Oslo. - Det er et stort pluss for NRF og kundene at det er bedre plass for kursvirksomheten, samt kantine for både ansatte og gjester, forteller administrerende direktør Terje Røising, som ønsker fagfolk hjertelig velkommen på en kopp kaffe og fagprat.

Heidenreich øker i butikk og på nett

23. juli 2018

Heidenreich øker i butikk og på nett

Lengre åpningstider et konkurransefortrinn

- Vi ser at kundens handlemønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich. Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Ahlsell kjøper forhandler innen verktøy, verneutstyr og havbruk

19. april 2018

Ahlsell kjøper forhandler innen verktøy, verneutstyr og havbruk

Blir regionens største flerfaglige handelshus

Ahlsell Norge AS har inngått avtale om kjøp av selskapet Sentrum Motor og Verktøy AS (SMV) med en årlig omsetning på NOK 40 millioner. SMV har siden 1982 vært en solid forhandler av verktøy, festemateriell, verneutstyr og maskiner til proffmarkedet i Finnmark. Selskapet har 9 ansatte lokalisert i Alta som forsyner kunder innenfor flere bransjen i hele regionen. Ahlsell kjøper 100 % av aksjene i selskapene, som inntil videre vil fortsette driften under navnet Ahlsell SMV AS.

Tilpasses åpne internasjonale standarder

12. april 2018

Tilpasses åpne internasjonale standarder

Høy aktivitet hos NRF, NOBB og EFO

Informasjon- og produktdatabasene NOBB, EFO og NRF skal nå tilpasses de åpne internasjonale standarder i ETIM og bSDD.
- For Byggtjeneste, EFO og NRF handler digitalisering om å gjøre produktinformasjon lettere tilgjengelig for byggenæringen. Denne informasjon skal bidra til verdiskapning i hele verdikjeden. En viktig del av arbeidet er å koble egenskaper i bSDD mot ETIM og etablere en felles datastruktur som skal benyttes i NOBB, EFO og NRF databasene, heter det i en pressemelding fra de tre aktørene.

- BD har ingen avtaler om leveranser til Megaflis eller andre nettbutikker

13. mars 2018

- BD har ingen avtaler om leveranser til Megaflis eller andre nettbutikker

Slår kraftig tilbake mot påstander i E24

Brødrene Dahl AS har sendt en klage til nettavisen E24 ved sjefsredaktør Per Valebrokk. Bakgrunnen er gårsdagens artikkel i E24 «Slår alarm om kraftig nettpress: Varsler dyrere rørleggere». Der blir grossisten fremstilt som at de blir søkkrik på å selge til nettaktørene fremfor rørleggere. Dette er helt feil og avvises på det sterkeste, skriver BD i en pressemelding mandag. - BD har aldri hatt og har ikke avtaler om leveranser til Megaflis eller andre direkteselgende nettbutikker. Dog er det andre grossister som selger til Megaflis og nettaktører, sier adm.direktør Roger Lunde.

RSS
12345678910Sist

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«november 2019»
mationtofr
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as