Heidenreich øker i butikk og på nett

Heidenreich øker i butikk og på nett

- Vi ser at kundens handelsmønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich.

Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Salgssjef VVS i Heidenreich, Kai Johnsen, som har over 10 års fartstid hos grossisten, forteller at de har iverksatt ulike endringer for å tilpasse seg handlemønsteret til kundene. Salgssjefen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle de 33 butikkene til Heidenreich rundt om i landet.

Endringer i åpningstidene
De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder har sittet i bilene og ventet på at butikken skulle åpne kl. 07.00. I tillegg har man fått flere tilbakemeldinger på at man stenger for tidlig.
- Dette har vi nå tatt tak i og mange av våre butikker åpner nå kl. 06.30.Samtidig fikk vi også tilbakemeldinger på at vi stengte for tidlig. Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i våre butikker på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. På Nyborg har vi nå åpent fra kl. 06.00 - 18.00 mandag til fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser allerede på flere butikker og lokasjoner hvor vi vil utvide åpningstidene.
- Det vi hører fra kundene er at nå kommer de seg raskere ut på jobbene og prosjektene, man unngår den verste køen gjennom byen. Lengre åpningstider på ettermiddagen, gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem, sier Johnsen.

Vakttelefonordning 24/7
Heidenreich har også opprettet en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går ut på at utenom ordinær åpningstid så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.
- Vi får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid. Da kan kunden ringe og avtale med sin butikk for å få ut varene som de trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunder villig til å betale ekstra. Det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.
- Vakttelefonnummeret finner kunden under den enkelte butikk på våre nettsider. Vi vet også at noen kunder ringer direkte til sin kontaktperson i Heidenreich og får hjelp av denne utenom ordinær åpningstid. Dette er en ekstra service som våre kunder setter stor pris på.

Netthandel
Johnsen forteller videre at Heidenreich opplever økt salg på nett. Mange ser store fordeler av bestille varer når de selv ønsker det, og samtidig få det levert på døren.
I mange geografiske områder kan man bestille varer på ettermiddagen, og så få de levert tidlig neste morgen. - Vi opplever vekst i andelen av kunder som går via netthandelsløsningen. Men det som er hyggelig å registrere er at samtidig som netthandelen vokser, øker vi også omsetningen i våre butikker. Butikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn, og vi satser sterkt på utviklingen av dem. Dette gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Vi har gjort en stor satsing på verktøy i flere av våre butikker i løpet av våren, et helt nytt og oppgradert sortiment. Dette har vært et sterkt ønske hos våre kunder, sier Johnsen.

Flott innsats
Han fremhever sine kollegaer, og er stolt av de som gjør en kjempejobb i butikkene hver eneste dag.
- Vi ser at kundeundersøkelser viser at våre kunder også er svært fornøyd, sier Kai Johnsen avslutningsvis.

NRF med bra start på 2018

6. januar 2018

NRF med bra start på 2018

Bikket 10.000 unike brukere av NRF Databasen

Bruken av NRFs tjenester øker kraftig. - Via gratis digitale verktøy får bransjefolk tilgang til 215.000 aktive produkter i NRF Databasen, via app og NRF Prosjekt, forteller adm. dir. Terje Røising.
- Vi gikk inn i det nye året ved å bikke 10.000 unike brukere av NRF Databasen, og dokumentasjon- og prosjektstyringsappen alene viser en økning på vel 30 prosent i forhold til samme periode i fjor, forteller adm. dir. Terje Røising i Norske Rørgrossisters Forening (NRF).

God Jul og Godt Nytt År

29. desember 2017

God Jul og Godt Nytt År

NRF forventer ytterligerer fremgang i 2018

God Jul

Vi takker alle våre forbindelser for det gode samarbeidet i året som har gått og ønsker alle en riktig god jul og et fremgangsrikt nytt år.

Iren, Morten og Terje

Ahlsell kjøper Bekken & Strøm

20. desember 2017

Ahlsell kjøper Bekken & Strøm

Blir størst i Norge på arbeidsklær

Ahlsell Norge AS har inngått en avtale om kjøp av selskapet Bekken & Strøm AS med en årlig omsetning på omlag 400 MNOK.  Bekken & Strøm AS er en av landets største leverandører innen arbeidsklær, verneutstyr, arbeidssko og profileringstøy. Selskapene har ca 160 ansatte, med hovedkontor og sentrallager i Gjøvik, og avdelinger i Oslo, Bergen, Trondheim, Kristiansand, Gjøvik, Sandefjord, Mo i Rana og Stryn. Ahlsell kjøper 100% av aksjene i selskapene, og Bekken & Strøm vil fortsette driften under eget merkenavn.

Konkurransevridende og lite kostnadseffektiv

13. desember 2017

Konkurransevridende og lite kostnadseffektiv

NRF om coBuilder

Administrerende direktør Terje Røising i Norske Rørgrossisters Forening (NRF) er forundret over den desinformasjon som til tider preger debatten rundt coBuilder. Han legger ikke skjul på at goBIM er lite kostnadseffektiv og til dels konkurransevridende, fordi nødvendig informasjon er fritt tilgjengelig i bransjedatabasene til EFO, NRF og NOBB.
- Første bud er å akseptere avtalefrihet og konkurranse innen dette tjenestefeltet. Det vil være konkurransevridende hvis en leverandør ikke får levere på grunn av at han ikke har latt seg presse til å være med i coBuilder, påpeker Røising.

Kritiske til coBuilder

5. desember 2017

Kritiske til coBuilder

Sterk oppfordring til bruk av bransjens egne åpne og gratis varedatabaser

En samlet leverandør- og grossistbransje, bestående av Elektroforeningen (EFO), Norske Rørgrossisters Forening (NRF) og Byggevareindustriens Forening, kritiserer coBuilder. Bakgrunnen for dette er endringene i coBuilders forretningsmodell som trådte i kraft tidligere i år. Endringene medfører sterkt press på leverandører om å inngå avtale om "goBIM" som medfører økte kostnader og unødvendig merarbeid for medlemmene.

Ahlsell åpner ny butikk i Arendal

4. desember 2017

Ahlsell åpner ny butikk i Arendal

Alt under ett tak

Ahlsell har de siste årene hatt to avdelinger i Arendal – en butikk med et bredt sortiment innen VVS og VA, og en med en rekke produkter innen verktøy, arbeidsklær og personlig verneutstyr. En sammenslåing av disse to butikkene, er et strategisk grep som skal gjøre Ahlsell til et naturlig valg for den lokale rørleggeren. 
- Det ligger i vår filosofi å samle alle fag under ett tak. Ved å gjøre alt fagmannen trenger tilgjengelig i en og samme butikk, gjør vi hverdagen både enklere og mer effektiv, forteller Bjørn Christian Ultee som er Ahlsell Norges regionsjef i Sør-Vest.
RSS
12345678910Sist

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«november 2019»
mationtofr
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as