Brødrene Dahl på Aqua Nor

Brødrene Dahl på Aqua Nor

Aqua Nor åpner i dag dørene med Brødrene Dahl på plass. – Jeg ser fram til å møte næringa og diskutere felles utfordringer og muligheter. Det er viktig for meg at vi får slutt på nedsnakkingen av havbruksnæringa, og jobber med å få fram det fantastiske næringa gjør for Norge, sier Anders Kallerud, Direktør for Havbruk i Brødrene Dahl.

Kallerud har lenge sett med forundring på hvordan den offentlige debatten om havbruk arter seg. Enkeltsaker som trekkes ut av sammenhengen, ren feilinformasjon og angrep på eksperter er blitt reglen for debatten. – Nå har jeg jobbet et-par år med ansvar for havbruk i Brødrene Dahl, men slutter ikke å bli overrasket over hvor mye feilaktig negativ omtale næringa får i offentligheten, sier Kallerud.

Utfordringer må løses
Brødrene Dahl er opptatt av at de problemene som finnes blir håndtert skikkelig. Både lakselus, sykdom og lokale miljøproblemer må håndteres og løses for at næringa skal være helgrønn.
- Havbruksnæringa i Norge er jo historien om kontinuerlig innovasjon, utvikling og problemløsing. Slik sett ligner den på oljenæringa. Fra starten på 70- og 80-tallet, og fram til i dag har veksten vært enorm og alle problemer er blitt løst underveis. Det samme er i ferd med å skje med luseproblemet, mener Kallerud.

Ren og grønn næring
Kallerud mener næringa jobber godt med å løse problemene sine, og har tro på at de vil lykkes.
- All matproduksjon har fotavtrykk, men havbruk har potensial for å være den reneste og grønneste av alle næringer som leverer proteiner til matbordet. Det er dit vi er på vei, sier Kallerud i Brødrene Dahl. Han mener det er nettopp miljøargumentene som gjør havbruksnæringas framtidsposisjon unik.
- All produksjon av rødt kjøtt gir store CO2-utslipp, og bruker enorme ressurser på å produsere kjøtt. Oppdrettsfisk gir en tidel av CO2-utslippet, og forbruket av fôr er 1,2 kilo for én kilo fisk der storfekjøtt har 8-9 kilo fôr pr kilo med kjøtt. Vi er en del av det grønne skiftet, fastslår Kallerud.

Innovasjon og utvikling
Oppdrettsnæringa har kontinuerlig utviklet seg, og sysselsetter færre i dag enn da produksjonen var en firedel av dagens. Og det stopper ikke her. – Vi må henge med dersom vi skal kunne konkurrere internasjonalt. Jeg har stor tro på mulighetene som ligger i nye produksjonsformer som fokuserer på å utnytte de naturgitte fortrinnene vi har i Norge. Offshore anlegg produsert med norsk kompetanse ved verft i utlandet eller landbasert oppdrett som kan flytte produksjonen nærmere markedene, kan på sikt komme i direkte konkurranse med næringa i Norge, mener Kallerud.
Brødrene Dahl tar del i arbeidet med å utvikle næringa innen de områdene selskapet har spisskompetanse. Selskapet leverer blant annet rør, rørdeler, ventiler, aktuatorer og pumper til næringa, og jobber med leveranser fra rogn til mat.

- Med over 50 servicesentre over hele landet, og et sentrallager som fører mer enn 27 000 ulike artikler kan vi levere opp til Trøndelag på én dag og i Nord-Norge på to dager. Kundene slipper å ha lager med vedlikeholdsdeler og sparer dermed på det. Vi tar oss av all logistikken på utstyrssiden, avslutter Kallerud.

For spørsmål:
Anders Kallerud, mob: 908 56 002, e-post: anders.kallerud@dahl.no
Under Aqua Nor treffer du Anders Kallerud og resten av teamet på stand D-334

BD prioriterer nærhet til kundene

15. august 2017

BD prioriterer nærhet til kundene

Nytt servicesenter i hjertet av Groruddalen

- Vi i BD jobber hver dag for å bidra til å effektivisere våre rørleggerkunder. Som et ledd i dette så skulle det jo bare mangle at vi også har et servicesenter der mange av kundene våre jobber. Brødrene Dahl (BD) har etablert et nytt servicesenter i hjertet av Groruddalen. Målet med etableringen er å tilby det beste produktsortimentet, og den beste servicen i bransjen i umiddelbar nærhet til et av Oslos tettest bebygde strøk.

Heidenreich styrker kundeopplevelsen

11. august 2017

Heidenreich styrker kundeopplevelsen

Bedre åpningstider og oppdatert nettbutikk

- Vi ser de siste årene at handlemønsteret hos våre kunder har forandret seg og vi søker hele tiden å imøtekomme disse endringene. Vi jobber derfor kontinuerlig med å bidra til at kundereisen skal bli så god som mulig. I en hverdag der kunder ikke nødvendigvis bare har kjernetid mellom 07.00 - 15.00, ser vi i Heindenreich at det er viktig å utvide kundeservicetilbudet. Som en konsekvens av dette så utvider vi åpningstidene ved flere av våre avdelinger, opplyser markeds- og kommunikasjonssjef Kjetil Grønbakken

Knut Olav Knudsen tilbake til BD

8. august 2017

Knut Olav Knudsen tilbake til BD

Fokus på utvikling og nye prosjekter

Etter 8 år som fagsjef i VVS Foreningen, går Knut Olav Knudsen tilbake til sin tidligere arbeidsgiver Brødrene Dahl. Knudsen begynner 1.oktober og vil ha sitt daglige virke på Brynseng i Oslo. Knut Olav skal jobbe som Markedssjef Teknisk & Varme og vil rapportere til André Larsen, Markeds- og Kategoridirektør VVS. 

Flott tredjeplass til Heidenreich

14. juni 2017

Flott tredjeplass til Heidenreich

Vellykket markering overfor kommunene

"Det offentlige gullegget" er en pris som Kommunal Rapport kårer for beste annonsekampanje rettet mot kommunesektoren i 2016. Heidenreich fikk en hederlig tredjeplass for kampanjen "Når vannet stiger".

Ahlsell med "one stop shopping"

10. juni 2017

Ahlsell med "one stop shopping"

Viser muskler med ny proffbutikk i Oslo

Ahlsell rullet ut sitt nye butikkonsept da flyttet sin avdeling på Bryn inn i nye lokaler. Offisiell åpning var fredag 9. juni. Ahlsell har den siste tiden oppgradert og modernisert flere av sine proffbutikker rundt om i landet. Nå var det Bryn på Oslos østkant som sto for tur,  grossisten samler sitt brede sortiment innen VA, VVS, verktøy, verneutstyr og arbeidsklær under samme tak.

Alt på ett sted i Stavanger

6. mai 2017

Alt på ett sted i Stavanger

BD åpner nytt servicesenter

Brødrene Dahl (BD) har etablert et nytt Servicesenter på Åsen i Stavanger. Målet med etableringen er å tilby eksisterende og nye kunder det beste produktsortimentet, og den beste servicen i bransjen. Med over 8.000 artikler tilbys kundene et senter som skal inneholde alle nødvendige produkter våre kunder bruker i sitt arbeid. Det er lagt vekt på god oversikt for kundene, og at det skal være raskt og enkelt å finne frem til varene, melder grossisten.
RSS
Først45678910111213Sist

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«juni 2019»
mationtofr
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as