Heidenreich øker i butikk og på nett

Heidenreich øker i butikk og på nett

- Vi ser at kundens handelsmønster har endret seg de siste årene. Netthandelen øker, men vi ser også at omsetningen i butikkene våre øker. Servicebutikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn. Derfor tilpasser vi nå åpningstidene etter kundens behov, sier Kai Johnsen, salgssjef VVS i Heidenreich.

Et av områdene hvor Heidenreich ser det har vært endringer, er handlemønsteret til kundene, og når på døgnet de handler varer.

Salgssjef VVS i Heidenreich, Kai Johnsen, som har over 10 års fartstid hos grossisten, forteller at de har iverksatt ulike endringer for å tilpasse seg handlemønsteret til kundene. Salgssjefen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle de 33 butikkene til Heidenreich rundt om i landet.

Endringer i åpningstidene
De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder har sittet i bilene og ventet på at butikken skulle åpne kl. 07.00. I tillegg har man fått flere tilbakemeldinger på at man stenger for tidlig.
- Dette har vi nå tatt tak i og mange av våre butikker åpner nå kl. 06.30.Samtidig fikk vi også tilbakemeldinger på at vi stengte for tidlig. Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i våre butikker på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. På Nyborg har vi nå åpent fra kl. 06.00 - 18.00 mandag til fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser allerede på flere butikker og lokasjoner hvor vi vil utvide åpningstidene.
- Det vi hører fra kundene er at nå kommer de seg raskere ut på jobbene og prosjektene, man unngår den verste køen gjennom byen. Lengre åpningstider på ettermiddagen, gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem, sier Johnsen.

Vakttelefonordning 24/7
Heidenreich har også opprettet en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går ut på at utenom ordinær åpningstid så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.
- Vi får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid. Da kan kunden ringe og avtale med sin butikk for å få ut varene som de trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunder villig til å betale ekstra. Det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.
- Vakttelefonnummeret finner kunden under den enkelte butikk på våre nettsider. Vi vet også at noen kunder ringer direkte til sin kontaktperson i Heidenreich og får hjelp av denne utenom ordinær åpningstid. Dette er en ekstra service som våre kunder setter stor pris på.

Netthandel
Johnsen forteller videre at Heidenreich opplever økt salg på nett. Mange ser store fordeler av bestille varer når de selv ønsker det, og samtidig få det levert på døren.
I mange geografiske områder kan man bestille varer på ettermiddagen, og så få de levert tidlig neste morgen. - Vi opplever vekst i andelen av kunder som går via netthandelsløsningen. Men det som er hyggelig å registrere er at samtidig som netthandelen vokser, øker vi også omsetningen i våre butikker. Butikkene er et av våre viktigste konkurransefortrinn, og vi satser sterkt på utviklingen av dem. Dette gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Vi har gjort en stor satsing på verktøy i flere av våre butikker i løpet av våren, et helt nytt og oppgradert sortiment. Dette har vært et sterkt ønske hos våre kunder, sier Johnsen.

Flott innsats
Han fremhever sine kollegaer, og er stolt av de som gjør en kjempejobb i butikkene hver eneste dag.
- Vi ser at kundeundersøkelser viser at våre kunder også er svært fornøyd, sier Kai Johnsen avslutningsvis.

Brødrene Dahl på Aqua Nor

15. august 2017

Brødrene Dahl på Aqua Nor

Havbruksnæring med fantastiske muligheter

Aqua Nor åpner i dag dørene med Brødrene Dahl på plass. – Jeg ser fram til å møte næringa og diskutere felles utfordringer og muligheter. Det er viktig for meg at vi får slutt på nedsnakkingen av havbruksnæringa, og jobber med å få fram det fantastiske næringa gjør for Norge, sier Anders Kallerud, Direktør for Havbruk i Brødrene Dahl. Messen startet i dag og avrundes 18. august.

BD prioriterer nærhet til kundene

15. august 2017

BD prioriterer nærhet til kundene

Nytt servicesenter i hjertet av Groruddalen

- Vi i BD jobber hver dag for å bidra til å effektivisere våre rørleggerkunder. Som et ledd i dette så skulle det jo bare mangle at vi også har et servicesenter der mange av kundene våre jobber. Brødrene Dahl (BD) har etablert et nytt servicesenter i hjertet av Groruddalen. Målet med etableringen er å tilby det beste produktsortimentet, og den beste servicen i bransjen i umiddelbar nærhet til et av Oslos tettest bebygde strøk.

Heidenreich styrker kundeopplevelsen

11. august 2017

Heidenreich styrker kundeopplevelsen

Bedre åpningstider og oppdatert nettbutikk

- Vi ser de siste årene at handlemønsteret hos våre kunder har forandret seg og vi søker hele tiden å imøtekomme disse endringene. Vi jobber derfor kontinuerlig med å bidra til at kundereisen skal bli så god som mulig. I en hverdag der kunder ikke nødvendigvis bare har kjernetid mellom 07.00 - 15.00, ser vi i Heindenreich at det er viktig å utvide kundeservicetilbudet. Som en konsekvens av dette så utvider vi åpningstidene ved flere av våre avdelinger, opplyser markeds- og kommunikasjonssjef Kjetil Grønbakken

Knut Olav Knudsen tilbake til BD

8. august 2017

Knut Olav Knudsen tilbake til BD

Fokus på utvikling og nye prosjekter

Etter 8 år som fagsjef i VVS Foreningen, går Knut Olav Knudsen tilbake til sin tidligere arbeidsgiver Brødrene Dahl. Knudsen begynner 1.oktober og vil ha sitt daglige virke på Brynseng i Oslo. Knut Olav skal jobbe som Markedssjef Teknisk & Varme og vil rapportere til André Larsen, Markeds- og Kategoridirektør VVS. 

Flott tredjeplass til Heidenreich

14. juni 2017

Flott tredjeplass til Heidenreich

Vellykket markering overfor kommunene

"Det offentlige gullegget" er en pris som Kommunal Rapport kårer for beste annonsekampanje rettet mot kommunesektoren i 2016. Heidenreich fikk en hederlig tredjeplass for kampanjen "Når vannet stiger".

Ahlsell med "one stop shopping"

10. juni 2017

Ahlsell med "one stop shopping"

Viser muskler med ny proffbutikk i Oslo

Ahlsell rullet ut sitt nye butikkonsept da flyttet sin avdeling på Bryn inn i nye lokaler. Offisiell åpning var fredag 9. juni. Ahlsell har den siste tiden oppgradert og modernisert flere av sine proffbutikker rundt om i landet. Nå var det Bryn på Oslos østkant som sto for tur,  grossisten samler sitt brede sortiment innen VA, VVS, verktøy, verneutstyr og arbeidsklær under samme tak.
RSS
Først45678910111213Sist

Visste du at..

. . . det er en sterk sammenheng mellom hvor digitalisert en næring er og hvor produktiv den er. 

Kurskalender

«november 2019»
mationtofr
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
© 2019 Norske Rørgrossisters Forening  |  Betingelser for bruk |  Utviklet av Vivendi as